وبلاگ تخصصی علوم پزشکی
وبلاگ تخصصی علوم پزشکی
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 7 تير 1390برچسب:, توسط عماد |

بروكلي (broccoli ):
بروكلي از سبزيهايي است كه بهترين فصل آن پاييز و زمستان است و منبع خوب ويتامين
c و فيبر است. ساقه بروكلي بايد سفت بوده و سر آن بنفش يا سبز تيره باشد. غنچه هاي آن بايدبه صورت بسته باشد و گلهاي آن زرد نشده باشد. بوكلي را مي توانيد 3 روز يا بيشتر در يخچال نگهداري كنيد. قبل استفاده از بوكلي را خوب با آب بشوييد و برگها و ساقه هاي سفت آن را جدا كنيد و ساقه هاي نازك و گلهاي كوچك آن را خرد كرده و استفاده كنيد.
بروكلي را مي توانيد به صورت پخته و خام مصرف كنيد. آن را به مدت 12ـ 8 دقيقه در آب جوش بپزيد و باآب ليمو و جعفري ميل كنيد.
ـ بركلي شما را از سرطان سينه محافظت مي كند:
برخي از سبزيها مانند بروكلي، حاوي ماده ضد سرطان سينه است.
پزشكام مي گويند كه سبزيهاي برگدار(مانند بروكلي و كلم پيچ)به شكل طبيعي حاوي ماده شيميايي سلفورافان است كه از رشد و افزايش سلولهاي سرطاني در سينه جلوگيري مي كند.
محققان معتقدند كه مواد موجود در كلم بروكلي بدون ايجاد اختلال د رساز و كار سلولهاي طبيعي، سلولهاي سرطاني را(در 2 نوع سرطان تخم دان و لوزالمعده) از بين مي برد.
بر اساس نتايج پژوهشي در فرانسه، ماده اي در كلم بروكلي وجود دارد كه باكتريهاي معده را از بين مي برد. دانشمندان مي گويند كه يكي از راههاي خوب برايپيشگيري از ابتلا به بيماريهاي معده و روده( به ويژه در كشورهاي د رحال توسعه) خوردن كلم بروكلي است


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: